Meditsiiniteaduste valdkonnas on käimas digipööre, mille raames toetatakse nii üliõpilaste kui ka õppejõudude digitaalsete oskuste kujunemist, mis on vajalikud õpetamiseks ja töötamiseks üha enam digitaliseeruvas meditsiini- ja tervishoiusüsteemis. Infokirjaoskusele keskenduval kogemusseminaril kirjeldati detailsemalt, mida võiksid hõlmata infopädevus, info- ja sisu loomise ning kasutamise oskused meditsiiniteadustes.
Tartu Ülikooli digipädevuse projektijuht Tanel Mällo rääkis, et juba mõnda aega on mõtiskletud, mis on meditsiinivaldkonnas oluline digipädevus ning tänaseks on välja töötatud valdkonna digipädevuse mudel, mis hõlmab meditsiinivaldkonna erinevatel erialadel vajalikke alusoskuseid, valdkondlikke teadmisi ja oskuseid ning katushoiakuid.
„Alusoskuste omamine tagab digisfääris hakkamasaamise, erialaseid ja valdkondlikult olulisi digiteemaga seonduvaid teadmisi ja oskusi peaks õpetama erialaainetes ning nendest võiks välja kujuneda üldised katushoiakud, mis toetavad inimest digitaalses maailmas hakkamasaamisel,“ rääkis Mällo, lisades, et kõige parem oleks, kui kõik meditsiinivaldkonnas olulised teadmised ja oskused jõuaksid üliõpilasteni õppetöö käigus ja seda just praktiliste ülesannete kaudu.
Infokirjaoskuse kogemusseminar
26. veebruaril toimunud kogemusseminaril keskenduti infokirjaoskusele: infootsingule, sisuloomele ja selle kasutamisele kui ühele digipädevuse sambale. Mida olulist peaks üliõpilane sellest sambast kaasa võtma ning milliste teadmiste ja oskuste toetamisele peaks õppejõud tähelepanu pöörama?
Infootsing
Meditsiini- ja tervishoiuvaldkonnas tegutsemine eeldab teadus- ja tõenduspõhisust. Seda iseloomustavad süsteemsus ning kriitiline mõtlemine. See tähendab, et meditsiiniteaduste valdkonna lõpetaja:
Info töötlemine ja tõlgendamine
Töö meditsiini- ja tervishoiuvaldkonnas hõlmab erinevate digitaalsete uurimismeetodite mõistmist ning rakendamisoskust. See tähendab, et meditsiiniteaduste valdkonna lõpetaja:
Sisuloome
Meditsiini- ja tervishoiuvaldkonnas professionaalina tegutsemine eeldab oskust end erinevates digitaalsetes formaatides erialaselt väljendada. See tähendab, et meditsiiniteaduste valdkonna lõpetaja:
Digipädevuse kogemusseminaril jagasid näiteid erinevates õppekavades juba õppetöösse integreeritud digipädevuse kohta mitmed õppejõud. Järelvaata seminari ülikooli digipädevuse veebilehestiku sündmuste rubriigist või ettekannete slaide:
Loe digipädevuse kohta detailsemalt ning uuri olemasolevaid õppematerjale Tartu Ülikooli digipädevuse veebilehestikust.