Tartu Ülikooli meditsiiniteaduste valdkond korraldab esimest korda rahvusvahelist õpetamisteemalist konverentsi „Teaching the unteachable“. Konverentsi keskmes on õpetamisoskused arstiõppe eri kontekstides, eriti suhtlemise õpetamine ja simuleeritud patsientide kasutamine, aga ka õppe struktureerimine. Samuti räägitakse sellest, kuidas õpetada kiires töökeskkonnas, juhendada praktikanti või residenti ning hinnata praktilisi oskusi.
Arstiteadust õpetatakse Tartu Ülikoolis selle asutamisest alates ehk aastast 1632. Selle ajaga on muutunud nii õpetamise sisu kui ka vorm. Õppevorm ja selle meetodite areng esitab õppejõududele järjest suuremaid väljakutseid. Patsientide teadlikkuse suurenemine ja ootused on praktikute jaoks aina suurem katsumus.
Selleaastasel konverentsil tutvustavad nii Eesti praktikud-õppejõud kui ka Ameerika külalised meditsiini õpetamise tõenduspõhiseid lähenemisi. Konverents on praktilise suunitlusega: muu hulgas on töötubades võimalik avastada meditsiinikeskse suhtlemise ja teiste teemade õpetamise ajakohaseid meetodeid.
Kahepäevasele konverentsile on oodatud meditsiinivaldkonnas õppivad, õpetavad, juhendavad ja koordineerivad, aga ka praktiseerivad meedikud. Oodatud on ka koostööpartnerid, näiteks sotsiaaltöötajad, psühholoogid ja füsioterapeudid, kellel on huvi teada saada, kuidas tõhusamalt õpetada ja mil viisil rakendada tänapäevaseid õpetamisoskusi.
Konverentsile registreerumine kestab kuni 21. maini või kuni kohtade täitumiseni. Registreerumistasu on kuni 30. aprillini 59 eurot ja kuni 21. maini 79 eurot.
Aeg |
24. mai |
||||
---|---|---|---|---|---|
10.00–10.30 | Kogunemine | ||||
10.30–11.00 | Avasõnad: Aune Valk, õppeprorektor | ||||
11.00–12.00 |
I ettekanne. Nancy Weigle „Update on Medical Education at Duke“ |
||||
12.00–13.00 |
II ettekanne. Jonathan Fischer „Framework for Communication Skills“ |
||||
13.00–13.45 | Lõuna | ||||
13.45–15.15 |
Paralleelsessioonid
|
||||
15.15–15.30 | Paus | ||||
15.30–16.30 |
III ettekanne. Grete Arro „What is productive failure in learning and how it supports conceptual development“ |
||||
18.00 | Õhtusöök |
Aeg |
25. mai |
||||
---|---|---|---|---|---|
9.30–10.00 | Kogunemine | ||||
10.00–11.15 |
I ettekanne. Katie Hartlieb ja Inga Karton „Building communication skills with standardized patients“ |
||||
11.15–12.15 |
II ettekanne. Nancy Weigle „Learner variation“ |
||||
12.15–13.00 | Lõuna | ||||
13.00–14.30 |
Paralleelsessioonid
|
||||
14.30–14.45 | Paus | ||||
14.45–16.15 |
|